Skåne runt med Moa Hedman – Part 1.

Efter många turer kring hur vi skulle mötas upp Moa och jag för att semesterfira tillsammans hamnade vi till slut i Våxtorp. Tanken var först att vi skulle spendera en långhelg i Polen. Men när Folkhelseinstituttet aviserade om att de eventuellt skulle rödlista Polen beslöt sig Moa för att åka ner till mig i Skåne och Halland istället. På vägen ner mot Skåne, på bussen, får Moa besked om att Polen fortsatt är grönlistat och att den norska regeringen hade fattat beslut om att rödlista Skåne… Maximal otur. Det är tvära kast i inresebestämmelserna in these Corona times! Så Mosis fick karantäna när hon kom hem till Oslo. Sånt är livet! En løvely resa hade vi i alla fall!

Moa fick hälsa på Hugo och katterna på kattpensionatet.
Välkomna ner till Skåne, stranden och Jennie Hugosson!
Vi hade en njutbar dag på stranden tillsammans med Jennie och hennes p-vän Freddan!
Denna bilden skulle jag vilja döpa till “Jennie finner ett lik”.
Vi åt på Vegan Bar, där burgarna var härligt svettiga och fettiga. Pommesen var dessutom utsökt!
På kvällen tog vi oss till Pildammsparken för att hänga lite och spelade lite spel.
Maggan är stolt över att ha det stora tornet i Malmö
Vi tog oss ut till Falsterbo Skanör för att bada. Det var helt fullproppat på stranden. Det kompenserades dock med kristallklart vatten.
A loving couple
Sen åt vi på en trendig restaurang som jag inte minns namnet på. De hade Fusion på menyn. Det är trendigt.
Moa och jag tog oss längre norrut för att besöka landet Ladonien och se på Nimis.
Nimis är latin och betyder “för mycket”.
En babe!
Det var väldigt fint att få se solen gå ner härifrån.